آموزش حرفه ای عکاسی و معرفی کلاس های عکاسی

آموزش حرفه ای عکاسی، کلاس های عکاسی، دوره های عکاسی

آموزش حرفه ای عکاسی و معرفی کلاس های عکاسی

آموزش حرفه ای عکاسی، کلاس های عکاسی، دوره های عکاسی

در این وبلاگ سعی میکنیم بهترین کلاس های عکاسی ایران و تهران را به همراه آموزش نکاتی از عکاسی به دوستان ارائه دهیم

ادامه مقاله

 آموزش عکاسی از سوژه متحرک: نکات مهم گرفتن عکس های اکشن سریع


3-از ایزوی خودکار استفاده کنید


هنگام گرفتن عکس های اکشن، مهم ترین چیز به دست آوردن تصاویری است که واضح یا شارپ باشند. یک عکس به خوبی ترکیب بندی شده، در صورتی که سوژه شما تار باشد هیچ معنایی ندارد  البته، مگر این که سعی داشته باشید تاری حرکتی را ثبت کنید یا نوعی عکس هنری بگیرید  ، بنابراین این بدین معنی است که شما باید از یک سرعت شاتر سریع استفاده کنید. و این اغلب به معنی استفاده از مقادیر ایزوی بالاتر است، به خصوص هنگام عکاسی در فضای داخلی که در آن معمولا به اندازه بیرون نور وجود ندارد.
خوشبختانه، با استفاده از ایزوی خودکار  Auto-ISO   دیگر لازم نیست بر اساس حدس و گمان تصمیم بگیرید.
شما می توانید یک سرعت شاتر حداقل و یک مقدار ایزوی حداکثر تنظیم کرده و اجازه دهید تا دوربینتان به بقیه موارد رسیدگی کند. اکثر دوربین های مدرن تا ایزو ۶۴۰۰ عالی هستند، و بسیاری از آنها می توانند از آن هم فراتر بروند در حالی که هنوز هم رنگ و جزئیات کافی برای قابل استفاده بودن تصویر را حفظ کنند.

تنظیمات ایزوی خودکار من برای ثبت تصاویر اکشن، حداقل سرعت شاتر ۱/۵۰۰ ثانیه  یا ۱/۱۰۰۰ ثانیه اگر سوژه ها واقعا سریع حرکت کنند   و حداکثر مقدار ایزوی ۶۴۰۰ است. شما باید آزمایش کنید تا بفهمید که با چه مقادیری راحت تر هستید و چه تنظیماتی را ترجیح می دهید.

آموزش عکاسی
۴-با مُد اولویت دیافراگم عکس بگیرید


این نکته به مورد قبلی مرتبط است و همراه با آن انجام می شود، هرچند درست مانند فوکوس دکمه پشتی، ممکن است دور از ذهن به نظر برسد.
اگر شما به یک سرعت شاتر سریع برای ثبت عکس های اکشن سریع نیاز دارید، پس چرا با مُد اولویت شاتر  Tv یا S   عکس نگیرید؟ چون مُد اولویت دیافراگم  Av یا A   همراه با ایزوی خودکار به شما اجازه می دهند تا از هر دو بهترین بهره را ببرید.
با استفاده از این تکنیک، می توانید خیلی کمتر در مورد به دست آوردن یک سرعت شاتر مناسب، بدون هیچ گونه تاری حرکتی  motion blur  ، نگران باشید. به این ترتیب، می توانید بر ترکیب بندی عکس خود تمرکز کنید، در حالی که دوربین بقیه کارها را انجام می دهد.
 

هنگامی که در مُد اولویت دیافراگم با ایزوی خودکار عکس می گیرید، می توانید دیافراگمی تنظیم کنید که عمق میدان مناسبی به شما بدهد. این بدین معنی است که لازم نیست در مورد سایر المان های نوردهی فکر کنید، چون دوربین شما در پارامترهای سرعت شاتر و ایزویی که تنظیم می کنید، باقی می ماند.
اگر می دانید که در یک موقعیت کم نور هستید، می توانید اندازه دیافراگم را افزایش دهید  دیافراگم را بازتر کنید – f/stop با عدد کوچکتر   یا مقدار بالاتری را برای ایزوی خودکار تنظیم کنید.
من در مُد اولویت دیافراگم عکس می گیرم، بنابراین می توانم عمق میدان را کنترل کنم، در حالی که مطمئن هستم که همیشه عکس شارپی به دست می آورم. علت آن این است که من می دانم سرعت شاترم هیچ وقت زیر ۱/۵۰۰ ثانیه نخواهد رفت.
اگر تا به حال در هنگام گرفتن عکس های اکشن این کار را امتحان نکرده اید، ممکن است شگفت زده شوید که چقدر خوب عمل می کند!
 

عکاسی

5-نقطه دید خود را تنظیم کنید


هنگام گرفتن هر سبک عکسی، باید مطمئن شوید که صحنه را در دوربین خود از نقطه دید مناسبی ترکیب بندی می کنید. این ممکن است به معنی زانو زدن، نشستن، یا حتی دراز کشیدن روی زمین باشد.
گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید بالای یک نردبان یا در کف یک کامیون بنشینید تا به نقطه دید بالاتری دست یابید. هدف، به خصوص در عکس های اکشن، این است که تصاویر خود را طوری بگیرید که پویا و جالب باشند، و توجه بینندگان شما را به وسط صحنه جلب کنند.
هنگام گرفتن عکس از سوژه متحرک سریع، همیشه نمی توانید محیط اطراف خود را کنترل کنید، و در این صورت، ممکن است لازم باشد جابجا شوید.
ممکن است موانع فیزیکی مانند نرده، حصار، یا افراد دیگر بر سر راه شما وجود داشته باشند. یک راه حل این است که آنجا بنشینید و ببینید چه اتفاقی می افتد. با این حال، یک عکاس اکشن خوب جابجا می شود تا زمانی که نقطه دیدی را پیدا کند که برای عکس بهتر از همه باشد.  البته، منطقی و عاقلانه. مودب باشید و به هیچ وجه کار غیر قانونی انجام ندهید!  
 

یک عامل که هنگام گرفتن عکس های اکشن سریع در فضای باز نمی توانید کنترل کنید، نور و آب و هواست.
ممکن است هوا ابری یا آفتابی، بادی یا آرام، بارانی یا صاف باشد، و شما هیچ کاری نمی توانید برای تغییر آن بکنید.
کاری که شما می توانید انجام دهید این است که نقطه دید خود را مطابق با آن تنظیم کنید تا بهترین عکس ها را به دست آورید. طوری قرار گیرید که سوژه های شما از پشت روشن  نورپردازی از پشت – backlit   نشوند، و مطمئن شوید که اگر هوا بد بود، تجهیزات محافظ برای دوربین خود به همراه داشته باشید.


عکاسی از ورزش های موتوری می تواند تجربه ای ارزشمند و مفرح باشد. مهم نیست که این دو چرخ باشد یا چهار چرخ، اما مهار کردن اسب بخار می تواند چشم بسیاری را به خود جلب کند. در این مطلب   ، استنلی هارپر نکات مقدماتی عکاسی از ورزش های موتوری، موتورسواری و اتومبیل رانی، را با شما به اشتراک خواهد گذاشت. از تجهیزات عکاسی و تنظیمات دوربین گرفته تا توصیه های ایمنی و جایگاه عکاس، استنلی در مورد هر آنچه که برای شروع عکاسی نیاز خواهید داشت صحبت کرده است.

کلاس های عکاسی
۶-تعداد زیادی عکس بگیرید!


بهترین راز ثبت عکس های اکشن سریع چیست؟ تعداد زیادی عکس بگیرید!
هنگامی که شما یک عکس به خوبی ترکیب بندی شده از ورزشکار مورد علاقه خود بر روی جلد یک مجله می بینید، هزاران تصویر مشابه استفاده نشده در یک هارد وجود دارد که به اندازه کافی خوب نبوده اند.
اگر یک عکس عالی می خواهید، باید مشتاق گرفتن تعداد زیادی عکس متوسط باشید و آنها را طبقه بندی کنید تا عکس های بهتری که ارزش نگه داشتن دارند را از میان آنها پیدا کنید.
همه دوربین ها می توانند در حالت عکاسی پیاپی  burst mode   با سرعت بالا عکس بگیرند. این برای عکس های اکشن بسیار مهم است، چون شما هیچ وقت نمی دانید که کدام عکس، همان عکس دلخواه شما خواهد بود.
اغلب تنها محدودیت، اندازه بافر داخلی دوربین یا سرعت انتقال تصاویر به یک کارت حافظه توسط دوربین شماست.

شما باید دفترچه راهنمای دوربین خود را بررسی کنید یا در اینترنت جستجو کنید تا بفهمید که چطور می توانید حالت عکاسی پیاپی دوربین خود را فعال کنید. فقط فکر نکنید که می توانید تنها چند عکس بگیرید و یک تصویر عالی به دست آورید.
عکاسان اکشن حرفه ای هزاران عکس از یک بازی یا رویداد می گیرند، و تنها تعداد انگشت شماری از آنها منتشر می شوند.
همین امر برای شما نیز صادق است: اگر می خواهید عکس های اکشن عالی بگیرید، باید تعداد زیادی عکس بگیرید.

 

منابع : این موارد در کلاس های عکاسی موسسه ارمان تدریس می شود

  • آموزش عکاسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی