آموزش حرفه ای عکاسی و معرفی کلاس های عکاسی

آموزش حرفه ای عکاسی، کلاس های عکاسی، دوره های عکاسی

آموزش حرفه ای عکاسی و معرفی کلاس های عکاسی

آموزش حرفه ای عکاسی، کلاس های عکاسی، دوره های عکاسی

در این وبلاگ سعی میکنیم بهترین کلاس های عکاسی ایران و تهران را به همراه آموزش نکاتی از عکاسی به دوستان ارائه دهیم

شما چه در حال عکاسی از ماشین های مسابقه ای در طول مسیر باشید، چه ورزشکارانی که در یک میدان مسابقه می دوند، و چه بچه هایتان که در حیاط بازی می کنند، گرفتن عکس های واضح یا شارپ از اکشن یا حرکت های سریع یک چالش است. اگر تا به حال برای ثبت عکس های اکشن سریع تقلا کرده اید، شما تنها نیستید. بسیاری از مردم با همین مسئله دست و پنجه نرم می کنند! در این آموزش عکاسی   ، که مطالعه اش را به همه   ی ها توصیه می کنیم، نکات مهم عکاسی از سوژه های متحرک سریع را با شما عزیزان در میان می گذاریم.
خوشبختانه، این کار آنقدر که به نظر می رسد سخت نیست. با کمی بهبود روند عکاسیتان، می توانید همیشه عکس های اکشن خوبی بگیرید.


عکاسی متحرک

یک المان اصلی عکاسی اکشن  عکاسی از سوژه های متحرک   شامل این است که بدانید در کجا قرار بگیرید و به دنبال چه چیزی باشید.

علاوه بر آن، چند عملکرد مهم دوربین هست که باید یاد بگیرید و بدانید که چطور آنها را کنترل کنید، اگر می خواهید از آن نوع عکس هایی بگیرید که در مجله های ورزشی می بینید. تسلط بر چند تکنیک عکاسی به شما کمک خواهد کرد تا از آن نوع عکس های اکشن سریع بگیرید که همیشه می خواستید.

گرفتن یک عکس بسیار ساده است. شما دکمه شاتر را فشار می دهید، دوربین شما فوکوس خودکار را آغاز می کند، و سپس عکس را می گیرد. زمانی که فوکوس انجام شد ممکن است یک صدای بیپ سریع شنیده شود، یا ممکن است یک نور نقطه ای یا مربعی در بالای منظره یاب دوربین خود ببینید. این برای سوژه های ثابت و بی حرکت عالی است، اما اگر می خواهید از سوژه های دارای حرکت سریع عکس بگیرید، باید تنظیمات خود را تغییر دهید.

 

نکات عکاسی متحرک

 

این شما و این،

نکات عکاسی از سوژه های دارای حرکت یا اکشن سریع:

۱

از مُد فوکوس خودکار مناسب استفاده کنید

درک نحوه استفاده از فوکوس خودکار برای عکاسی از سوژه های در حرکت سریع یکی از اولین و مهم ترین گام هایی است که می توانید بردارید.

فوکوس خودکار اولین بار در سال ۱۹۸۵ بر روی دوربین Minolta Maxxum 7000 روی کار آمد. و از آن زمان تا کنون، به تکامل خود ادامه داده است. در حال حاضر، دوربین های مدرن روش های مختلفی برای پیکربندی و کنترل این قابلیت اصلی دارند.

هر دوربین انواع مختلف مُدهای فوکوس خودکار را داراست. آنها بسته به تولیدکننده اسم های مختلفی دارند، اما به طور کلی، شما می توانید وجود موارد زیر را در هر دوربین مشخص انتظار داشته باشید:

Focus-and-lock  فوکوس و قفل  : بعد از این که فوکوس انجام شد، تا زمانی که عکس را بگیرید یا مجددا فوکوس کنید، تغییر نخواهد کرد.

Continuous focus  فوکوس متوالی  همانطور که سوژه حرکت می کند، دوربین شما دائما فوکوس را تنظیم می کند.

Manual  فوکوس دستی  : برای اکثر اکشن ها یا حرکات سریع توصیه نمی شود. اگر دقیقا بدانید در یک نقطه زمانی مشخص سوژه شما در کجا قرار خواهد گرفت می تواند خوب باشد، اما به طور کلی، بهتر است از فوکوس خودکار استفاده کنید.

همچنین دوربین شما چند تنظیمات برای نحوه محاسبه فوکوس خودکار دارد. اسم های آنها متفاوت است، اما چیزی شبیه موارد زیر خواهند بود:

Full auto  تمام خودکار  دوربین بدون هیچ گونه ورودی از طرف شما تصمیم می گیرد که بر روی چه چیزی فوکوس کند.

Expanded AF یا Group  نقاط فوکوس گروهی  : شما به جای تنها یک نقطه یا مربع، از چندین نقطه فوکوس استفاده می کنید تا سوژه را در فوکوس نگه دارید.

Tracking  ردیابی  : شما یک نقطه فوکوس را تنظیم می کنید و دوربین به طور پیوسته  مداوم   فوکوس را حفظ می کند، تا وقتی که یک عکس بگیرید. خواهید دید همانطور که دوربین شما تنظیمات خود را تغییر می دهد تا سوژه را در فوکوس نگه دارد، نقطه فوکوس جابجا می شود.

برای گرفتن عکس از حرکات سریع، شما باید از یکی از دو مُد آخر استفاده کنید و مطمئن شوید که دوربین خود را بر روی فوکوس خودکار پیوسته تنظیم کنید. عکس های اکشن آنقدر غیر قابل پیش بینی هستند که شما باید از تمام هوشمندی و قابلیت های دوربین خود استفاده کنید تا به شما کمک کنند.

مُدهای Tracking به ویژه در دوربین های جدیدتر مفید هستند، چون الگوریتم های مورد استفاده برای قفل کردن سوژه ها و ردیابی آنها بسیار پیشرفته هستند.

اگر دوربین شما یک گزینه ردیابی  tracking   دارد، من توصیه می کنم از آن استفاده کنید، اما مُدهای Expanded یا Group نیز خوب هستند. آنها در مقایسه با اتکا به یک نقطه فوکوس خودکار تکی، آزادی عمل و اختیار بیشتری به شما می دهند.

۲

فوکوس دکمه پشتی

فوکوس دکمه پشتی  Back Button Focus   بیشتر یک تکنیک است تا یک تنظیمات دوربین. اگرچه در ابتدا واقعا عجیب به نظر می رسد، اما در هنگام ثبت عکس های اکشن کار شما را بسیار آسان تر می کند.

شما به جای استفاده از دکمه شاتر برای فوکوس کردن، از یک دکمه در پشت دوربین خود استفاده می کنید. و دلایل خوبی برای استفاده از فوکوس دکمه پشتی وجود دارد، به خصوص در هنگام ثبت عکس های اکشن سریع.

هنگامی که شما دوربین خود را بر روی فوکوس خودکار متوالی یا پیوسته  continuous autofocus   تنظیم کرده و از دکمه شاتر برای فوکوس خودکار استفاده می کنید، نگه داشتن دکمه شاتر به صورت نیمه فشرده شده در حین دنبال کردن سوژه می تواند سخت باشد. فوکوس دکمه پشتی به شما اجازه می دهد تا سوژه خود را به طور مداوم با فشار انگشت شست خود ردیابی کنید.

سپس هر وقت که لحظه عکاسی فرا رسید، دکمه شاتر را فشار می دهید تا به یک عکس عالی برسید.

تقریبا هر دوربینی می تواند فوکوس دکمه پشتی انجام دهد، اما شما باید برخی از تنظیمات منو را تغییر دهید تا آن را فعال کنید. در اینترنت مدل دوربین خود را همراه با کلمات «back button focus» جستجو کنید، اطلاعاتی که نیاز دارید را به دست خواهید آورد.

برای من حدود یک هفته طول کشید تا ذهنم را به استفاده از فوکوس دکمه پشتی آموزش دهم، اما در حال حاضر همیشه از آن استفاده می کنم، حتی در عکس های روزمره گاه به گاه.

وقتی به آن عادت کنید، خیلی خوب جواب می دهد!

 

ادامه در مقاله بعدی به زودی منتشر می شود.

 

منابع: دوره جامع عکاسی

  • آموزش عکاسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی